Warsztaty z komunikacji dla Ośrodków Caritas

22 - 23.02.2024
Aktualności - Warsztaty z komunikacji dla Ośrodków Caritas
Wydarzenia

#dobrajestwięcej!

Misja Chrystusa względem pomocy bliźniemu jest jednym z fundamentów etycznych i moralnych chrześcijańskiej nauki. Jego nauczanie, skupia się na miłości, współczuciu, hojności i służbie względem innych.  W Ewangelii według Świętego Mateusza (Mt 22,37-39) Jezus mówi: „Miłuj Boga swojego całym sercem, całą duszą swoją i całym umysłem swoim. To jest największe i pierwsze przykazanie. Drugie jest podobne do niego: Miłuj bliźniego swego jak siebie samego.” To nauczanie ukazuje, że miłość do Boga jest nierozerwalnie związana z miłością i służbą względem bliźnich. Tę naukę, jako fundament misji dobroczynnej Kościoła, której praktycznym wyrazem jest Caritas staramy się codziennie realizować w miejscu, w którym się znajdujemy. A znajdujemy się w dwóch przenikających się rzeczywistościach. Nasza codzienność nie zawsze koresponduje ze światem przedstawianym w telewizji, radio, czy choćby na facebooku. Zjawisko dużej liczby złych wiadomości na świecie może wynikać z tendencji mediów do skupiania się na negatywnych wydarzeniach, ponieważ są one często bardziej zauważalne i przyciągają większą uwagę publiczności. Dodatkowo, rozprzestrzenianie się informacji przez internet i media społecznościowe może prowadzić do szybkiego rozpowszechniania się negatywnych treści z różnych części globu. W Caritas Archidiecezji Katowickiej chcemy przełamywać te tendencje i komunikować się z otoczeniem w sposób, który czerpie z Ewangelii i jest jej emanacją. Stąd pomysł na zrealizowanie warsztatów odkrywających zasady poruszania się w mediach społecznościowych dla pracowników Caritas. #dobrajestwięcej!

 

Dlaczego warto inwestować w komunikację w mediach społecznościowych?

Komunikacja medialna, zwłaszcza w social mediach, odgrywa istotną rolę w pracy organizacji charytatywnych, takich jak Caritas, z kilku powodów:

  • Zwiększanie świadomości społecznej: Social media są potężnym narzędziem do zwiększania świadomości na temat działań i celów organizacji. Publikowanie treści, historii sukcesów, informacji o projektach i wydarzeniach na platformach społecznościowych pomaga przyciągnąć uwagę i zaangażować społeczność.
  • Interakcja z darczyńcami: Dzięki social mediom możemy bezpośrednio komunikować się z darczyńcami. Odpowiedzi na komentarze, udzielanie informacji na bieżąco i tworzenie relacji ze społecznością sprawiają, że darczyńcy widząc nasze działania mają do nich dostęp i zyskują świadomość sytuacyjną. Jest to więc jedna z form sprawozdawczości z podejmowanych przez nas inicjatyw.
  • Rozwijanie zaangażowania społeczności: Wspólnoty online mogą dzielić się doświadczeniami, inspiracjami i informacjami na temat działań charytatywnych, co wzmacnia zaangażowanie społeczności w aktywności dobroczynne.
  • Szybka reakcja na kryzysy lub sytuacje pilne: W przypadku nagłych sytuacji kryzysowych lub pilnych potrzeb, social media umożliwiają szybkie dotarcie do społeczności z prośbą o pomoc, mobilizowanie wolontariuszy czy informowanie o bieżącej sytuacji.
  • Edukacja i świadczenie pomocy: Komunikacja medialna w social mediach umożliwia  edukowanie społeczeństwa na temat konkretnych problemów społecznych i tego jakie środki można podjąć, aby pomóc. Udostępnianie informacji i przykładów może inspirować ludzi do działań na rzecz dobra wspólnego. Nagłaśniając różne sytuacje, z którymi spotykamy się na co dzień w naszej pracy, uwrażliwiamy społeczeństwo na potrzeby osób ubogich, chorych, samotnych i starszych.

Zapraszamy pracowników Caritas.

Warsztaty przeznaczone są wyłącznie dla pracowników Caritas Archidiecezji Katowickiej. Szczegóły organizacyjne uzgodnione zostaną drogą mailową poprzez sekretariat Centrali Caritas. Do zobaczenia!

ikona udostępnij Udostępnij:

Zapisz się do naszego newslettera

Odwiedź nasze serwisy